L'Ajuntament aprova les retribucions dels càrrecs electes seguint les directrius de l'ACM

Dimarts, 12 de juliol de 2011
L'Ajuntament de la Pobla de Claramunt va aprovar, en el Ple extraordinari del 7 de juliol, les retribucions i indemnitzacions per als càrrecs electes, que segueixen les directrius proposades per l'Associació Catalana de Municipis (ACM) per a les poblacions d'entre 1.001 i 3.000 habitants. El punt es va aprovar amb els vots a favor de l'equip de govern de CiU i en contra dels dos grups municipals de l'oposició, PSC i ERC.
L'alcalde tindrà dedicació parcial i percebrà una retribució bruta anual de 26.938,80 €, dividits en catorze pagues. La resta de regidors de la corporació, que no tenen dedicació exclusiva ni parcial, rebran les indemnitzacions següents: per assistència als plens, 150 € (tant els representants de l'equip de govern com els de l'oposició); per assistència a les Juntes de Govern Local, 150 €; i per assistència a la Comissió Especial de Comptes i a altres comissions no resolutòries que es puguin constituir, 150 €. Aquestes quantitats són les mateixes que fa quatre anys.
L'alcalde, Santi Broch, va explicar que per establir les retribucions i les indemnitzacions dels càrrecs electes s'havia seguit la proposta de l'ACM, ja que en aquesta qüestió la llei no determina res. Broch va explicar que el sou d'alcaldia s'ha establert d'acord amb la pujada de l'IPC d'aquests darrers quatre anys.
Josep Aguilera, d'Esquerra Republicana, va anunciar el vot en contra del seu partit “ja que s'abaixen els sous a tot arreu i aquí pugem. En el seu programa electoral no ho deien que farien això” .
Per part del PSC, Frederic Marí, també va anunciar el vot en contra del seu grup municipal. Marí va afirmar que per determinar les retribucions i les indemnitzacions “no ens podem guiar pel que diuen les associacions de fora” . Des del partit socialista, segons va assegurar, “creiem que el punt de partida per la dedicació d'un regidor està mal enfocat. Els regidors i les regidores s'han presentat no per cobrar un sou sinó per servir els poblatans. Des de la nostra formació proposem reduir les assignacions” .
Santi Broch va respondre les intervencions dels dos partits de l'oposició. L'alcalde va assegurar que “les retribucions són justes i no són desmesurades per les hores que es dediquen. Que l'ajuntament funcioni depèn, en gran part, de la important feina que fan els regidors i de la responsabilitat que tenen. A més cal tenir en compte, com ja he dit en més d'una ocasió, que les finances municipals estan sanejades i l'any passat es va tancar amb un romanent de tresoreria de 80.000 €. Aquest fet és fruit de la bona gestió realitzada des de l'equip de govern” .

Pocs canvis en la distribució del cartipàs municipal
En aquest Ple també es va donar a conèixer el cartipàs municipal que té pocs canvis respecte la distribució de regidories que ja hi havia fins ara. Santi Broch serà l'encarregat de la cartera d'Urbanisme, que abans depenia de Josep Aloy, i Montse Ortiz, que fins ara ocupava l'àrea d'Infància i Joventut, passa a ser regidora de Sanitat i Medi Ambient. Els temes dels joves passaran a mans de Josep Aloy, que també serà responsable de l'àrea d'Hisenda.
Esther Touriñán seguirà a la regidoria de Cultura i Festes; Antoni Aloy a la d'Educació; Carme Farrés a la de Benestar Social, i Juan Carlos Pérez a la d'Esports. Pel que fa a les tinences d'alcaldia, el primer tinent d'alcalde serà Josep Aloy; la segona, Esther Touriñán, i el tercer, Antoni Aloy.
En la primera sessió extraordinària d'aquest mandat també es va aprovar la constitució de la Junta de Govern Local, amb els vots a favor de CiU i l'abstenció del PSC i d'ERC. Segons va explicar Frederic Marí des del grup municipal socialista “no creiem que sigui necessari que existeixi aquest òrgan ja que l'ajuntament amb l'estructura administrativa que té pot funcionar sol” . L'alcalde, Santi Broch, va defensar la necessitat de la creació de la junta “ja que podem donar resposta a les qüestions i als problemes dels veïns del nostre poble més ràpidament” .
En aquest Ple també es va establir la periodicitat de les sessions ordinàries, que es faran el segon dijous, no festiu, de cada dos mesos, tot i que la llei regula que per a municipis de fins a 5.000 habitants poden tenir una periodicitat de cada tres mesos com a mínim.
Darrera actualització: 3.03.2021 | 11:05